DE PLINT

Algemene Voorwaarden voor het gebruiken van een ruimte  in buurthuis De Plint in Woerden


1.        Inleiding

1.1  Stichting beheer buurthuis De Plint, gevestigd te Woerden, Jozef Israëlslaan 20A, ingeschreven in het handelsregister onder nummer 88346463, hierna te noemen “St De Plint” stelt - onder de in dit document genoemde Algemene Voorwaarden - ruimtes in het pand De Plint beschikbaar.

1.2 Gebruikers van een ruimte in De Plint, hierna te noemen Gebruikers, accepteren de Algemene Voorwaarden en de Huisregels,

1.3 Naast de Algemene Voorwaarden en de Huisregels gelden de afspraken zoals per Gebruiker zijn overeen gekomen en zijn vastgelegd in het document ‘Afspraken met Gebruiker’, hierna te noemen de Afspraken.

1.4 Het pand De Plint bevindt zich op het adres Jozef Israëlslaan 20a te Woerden. De in dit pand aan de Gebruiker toegewezen ruimte benoemen we als de Ruimte.


2.        Gebruik van de Ruimte

2.1 Gebruiker is zich er van bewust is dat de ter beschikking stelling van de Ruimte alleen geldt voor de overeengekomen gebruikstijden, zoals vermeld in het document Afspraken met Gebruiker.

2.2 Buiten deze tijden is de Ruimte beschikbaar voor de St De Plint om door derden te laten gebruiken.

2.3 Gebruiker kan de toegewezen Ruimte gedurende de gehele duur van de Afspraken alleen zelf gebruiken in overeenstemming met de overeengekomen bestemming.

2.4 Gebruiker is niet bevoegd de Ruimte geheel of gedeeltelijk in huur of gebruik aan derden beschikbaar te stellen.

2.5 Het is Gebruiker niet toegestaan in de Ruimte brandbare en/ of explosieve stoffen, drugs  en/ of alcoholische dranken en andere consumptiegoederen op te slaan.

2.6 Het is Gebruiker toegestaan om voor eigen risico in de Ruimte een beperkte hoeveelheid voor de activiteit benodigde materialen en/ of apparatuur op beschikbaar te hebben. Deze materialen en/ of apparatuur en de plek van opslag behoeven een akkoord van St De Plint.

2.7 Gebruiker draagt er zorg dat uitgangen en vluchtwegen altijd functioneel worden gehouden.

2.8 Gebruiker onthoudt zich van gedragingen die het imago van de St De Plint (kunnen) aantasten en of schade aan interieur of aan het gebouw De Plint toebrengen.

2.9 Gebruiker is verantwoordelijk voor voldoende toezicht; vanaf 15 minuten voor de overeengekomen starttijd is dit toezicht aanwezig. In de praktijk zal het toezicht veelal door degene die de bijeenkomst leidt worden ingevuld.

2.10     St De Plint is gerechtigd zich er periodiek van te vergewissen of de Ruimte door Gebruiker overeenkomstig de gemaakte afspraken en met de nodige zorg wordt gebruikt.

2.11     Tijdens het gebruik van de Ruimte zijn De Huisregels van toepassing (zie de bijlage).

2.12     St De Plint heeft het recht om, indien Gebruiker zich bij herhaling niet aan de hiervoor genoemde regels houdt, deze overeenkomst vroegtijdig te ontbinden. 

 

3.        Toestand van de Ruimte

3.1 De Ruimte wordt bij aanvang van het gebruik ordentelijk en schoon aan Gebruiker beschikbaar gesteld en wordt door Gebruiker aanvaard in de staat waarin het zich op dat moment bevindt.

3.2 Gebruiker laat de Ruimte na elk gebruik schoon en ordentelijk en met de ramen dicht achter.

3.3 Gebruiker levert de Ruimte bij het einde van de overeenkomst aan de St De Plint op in de staat waarin de Ruimte zich bij aanvang van het gebruik bevond.

3.4 Alle spullen/ goederen die na het beëindigen van de overeenkomst in de Ruimte achterblijven, worden door de St De Plint  verwijderd, toegeëigend dan wel voor risico van Gebruiker op straat gezet, afgevoerd en/ of vernietigd. De eventueel hieruit voortvloeiende kosten worden verhaald op de Gebruiker.


4.        Duur, verlenging en opzegging

4.1 De periode van tijdelijk gebruik wordt vastgelegd in het Afspraken document.

4.2 Zonder andere besluiten van de Gebruiker en/ of St De Plint wordt de periode van tijdelijk gebruik steeds stilzwijgend met een half jaar verlengd.

4.3 Opzegging van het gebruik van de Ruimte kan schriftelijk of per email 
(
voorzitter@deplintwoerden.nl ) met in acht name van een opzegtermijn van 1 kalendermaand.

4.4 St De Plint behoudt zich het recht om incidentele activiteiten ten behoeve van de wijk of organisatie voor te laten gaan. St De Plint informeert Gebruiker tijdig zodanig dat verzetten naar een andere ruimte of datum mogelijk is.


5.        Kosten en vergoedingen

5.1 Bij het bepalen van het tarief voor het gebruik van de Ruimte hanteert St De Plint de door haar vastgestelde en openbaar beschikbare tarievenlijst.

5.2 Gebruiker is aan St De Plint voor het tijdelijk gebruik van de Ruimte een vergoeding verschuldigd zoals vastgelegd in de Afspraken. Voor de incasso van deze vergoeding ontvangt Gebruiker achteraf per kwartaal een factuur.

5.3 Voor bewonersgroepen/initiatieven hanteert de St De Plint het wederkerigheid-principe. In samenhang met het belang van het initiatief voor de wijkbewoners en de financiële draagkracht van het initiatief worden aan deze gebruikers geen of minder dan op de tarievenlijst vermelde huurkosten in rekening gebracht.


6.        Schade en aansprakelijkheid

6.1 Gebruiker is verplicht in, op of aan de Ruimte ontstane of dreigende schade bij de huismeester van St De Plint ( huismeester@deplintwoerden.nl ) te melden en dreigende schade aan de Ruimte met passende maatregelen te voorkomen.

6.2 Gebruiker is jegens St De Pint aansprakelijk voor alle schade en verliezen aan het pand welke zijn ontstaan door Gebruiker, personen die Gebruiker tot het pand heeft toegelaten en personen waarvoor Gebruiker aansprakelijk is.


7.       Contactpersonen

7.1 De contactpersonen van St De Plint en van de Gebruiker worden/ zijn vastgelegd in de Afspraken.


8.        Hoofdelijkheid, toepasselijk recht en geschillen

8.1 Eventuele uit deze overeenkomst en daaraan gerelateerde overeenkomsten voortvloeiende geschillen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde Nederlandse rechter en zijn onderworpen aan het Neder­lands recht.

8.2 De overeenkomst tot gebruik van de Ruimte stand komt na de ondertekening van de Afspraken door St De Plint en de Gebruiker.

8.3 Gebruiker dient alle in het bezit zijnde sleutels en codes van de Ruimte bij beëindiging van de overeenkomst in te leveren.

Share by: